1 Mart 2013 Cuma

Marken&Volendam

Marken ve Volendam adlı iki şehir desem değil, kasaba desem değil, 10 yaşındaki bir çocuğun hayal gücüyle oluşmuş sims şehri desem anca tanımlanabilecek iki 'şey' anlatacağım şimdi size.
Marken ve Volendam birbirine 15 dakikalık mesafede ama avrupada oldukları için hız sınırı denen şeye sadık kalarak 45 dakikada birinden diğerine gidilebilen iki küçük güzellik abidesi yerdir. Tam bir sims şehridir bu iki yer. Bütün evler, bütün köprüler, bütün evlerin bütün bahçelerindeki o tahta salıncaklar sizi kendine hayran bırakır.
Marken ile başlamak istiyorum.


Size de öyle gelmiyor mu, tamamen bir film seti gibi değil mi Marken? 
Marken'de insan görmek çok zordur, açıkçası gidip görmüş olmama rağmen hala inandıramıyorum kendimi burada insanların yaşadığına. İnsan denen varlığın mahvetmediği ender yerlerden biri sanırım burası. 
Yaş ortalaması 90, ee tabiki böyle bir yerde yaşayınca dert, tasa hiçbir şey sizi bulmuyor, koyunlarınız ve muhteşem güzellikteki bahçelerinizle yaşayıp gidiyorsunuz. 
Volendam, biraz daha insanların bulunduğu bir yer. Marken'de gördüğüm tek insan şu eve sırtınızı verip dümdüz yürüdüğünüzde karşınıza çıkacak olan hediyelik eşya dükkanındaki yaşlı teyzeydi. Volendam öyle değil. 
Volendam sahil kasabasıdır, şehir ile marina içiçedir Volendam'da. Denizle çok yakışmışlardır birbirlerine ve belki de bu yüzden kim ne derse desin ben hayatımda tattığım en güzel balığı burada yedim. 


Bu görmüş olduğunuz fotoğrafın çekildiği yerde, tam yanımda duran seyyar balıkçının adını unutmuş olmam en büyük üzüntümdür gerçekten. Size burayı önermeyi çok isterdim ama sanırım Volendam'da karşınıza çıkacak olan her seyyar balıkçı aynı güzellikte. 
Ömrünüzde o kadar taze balık yemiş olamazsınız, bana güvenin. 
Balığı yedikten sonra ana caddede bulunan hediyelik eşya dükkanının tam karşısındaki karavandan bozma waffle arabasında bir de waffle yemenizi öneriyorum. Sanırım hayatınız boyunca -aynı balıklar gibi- o kadar taze çilek tatmadınız. Çileğin tadının Volendam'da öğrendim diyebilirim. 

Eğer günün birinde yolunuz Amsterdam tarafına düşerse bence Marken ve Volendam'ı da gezmeden Hollanda'da bir yerler gördüm demeyin. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder